Sunday, May 9, 2010

AKU MASIH TERKILAN..........

Saat aku mengarang, atiku berada di dalam keadaan yang kurang stabil..(aku rasa la..)…entah kenapa perasaan yang pada mulanya begitu ceria di saat aku bangun di subuh hari bertukar menjadi suram saat matahari mula bergerak ke arah barat menandakan waktu yang nyaman dan hening sudah bertukar ke waktu yang amat panas sepanas atiku yang mula membara tanpa sebab..membarakah hatiku atau sedang kedinginan memerlukan bantuan untuk distabilkan semula suhu supaya aku mampu berfikir dengan lebih baik…ceritera hidupku kali ini amat sukar utk aku tafsirkan disebabkan emosi aku yang terganggu ini…di saat emosi aku berada dalam keadaan ini, tempat yang terbaik bagi aku untuk meluahkan adalah sebuah notebook ku yang telah banyak berkhidmat dan berjasa dalam pelbagai bentuk….bagi aku, notebook ni mcm kwn yang taat dan setia mendengar apa saja yang ingin aku kongsikan kepadanya..sungguh setia dirinya kepadaku…adakah juga makhluk Allah di muka bumi ini yang mampu menjadi sesetia notebook ku ini…??hanya Tuhan yang tahu….

Kadangkala terasa sukar untuk ditafsirkan perasaan yang lahir dari hatiku..perasaan yang aku jugak tak tahu datang dari mana puncanya..aku jugak tercari-cari bagaimana perasaan ini wujud di dalam organ kecilku yang bernama hati..mudahnya untuk aku jatuh cinta lagi..jatuh cinta kepada insan yang sudah pasti xkan menjadi milikku buat selama-lamanya..aku hanya mampu mencintai bayangannya sahaja dan kadangakala bermimpi alangkah indahnya jika dia adalah insan pertama yang bertakhta di hatiku begitu juga dengan dirinya..namun aku hanya mampu mengangankannya sahaja ibarat aku menulis sebuah cerpen yang mengisahkan sebuah cerita cinta yang sangat romantis dan mempunyai 'ending' yang cukup menarik..begitu juga dengan sinospis dan jalan cerita yang mampu aku gubah menjadi sesuatu yang sukar diterima logik akal jika keadaanya berlaku di dunia yang sebenar.

'Mencintai bukan semestinya untuk memiliki', kini aku tahu makna sebenar yang cuba disampaikan oleh insan-insan yang pernah mengalaminya..kadang-kadang tertanya-tanya aku,apakah tujuan ujian yang terlalu berat ini diberikan kepadaku. Lalu aku teringatkan kisah sahabat baik ku yang telah mengalami kegagalan dalam percintaannya…terlalu berat baginya pada satu ketika dulu dan kini, aku mampu melihat sinar kegembiraan di wajahnya biarpun aku tahu masih ada kekesalan yang tersemat di ati kecilnya yang menjadikan dia seorang yang tabah sedangkan kesakitan yang dirasakan sangat dekat dan berada dihadapannya. Sangat dekat dengan dirinya yang sedang menjalani terapi kegembiraan….. Itulah yang dinamakan ujian…semoga aku juga mampu menjadi setabah dirinya biarpon aku merasakan diriku lebih kuat darinya namun, jiwa dan perasaanku masih lagi selembut sutera yang bisa terkoyak dan tercarik dek paku yang melekat disisinya……

Terfikir juga aku untuk menjarakkan hubungan..tapi terlalu sukar untuk aku untuk memulakannya..terlalu sukar sehingga membuatkan aku sesak dan sukar untuk memikirkan kemungkinan-kemungkinan di hari yang mendatang tanpa dirinya yang mampu membuatkan aku tersenyum sendirian menampakkan lesung pipit ku yang kecil ini (sempat lagi tu)….aku juga terfikir untuk mengakhiri sebuah persahabatan ini namun siapalah aku untuk menolak indahnya persahabatan yang dibina…persahabatan yang bagiku, sukar diterima makhluk ciptaan tuhan yang lain…

Sakitnya tatkala merasakan diri seperti 'pencuri' yang perlu sentiasa berwaspada dengan keadaan sekelilingya..berwaspada dalam apa juga tindak tanduk dan hanya dapat melakukan sesuatu jika keadaan mengizinkan…di manakah kebebasan dalam bersahabat??itulah yang menjadi persoalan bagi diriki saat ini….keadaan akan lebih mudah jika persahabatan itu tidak melibatkan orang ketiga dan sebaliknya. Sakitnya juga terasa apabila dirinya sedang berbahagia dengan insan tersayang, dan kita hanya perlu menunggu dan terus menunggu tanpa jemu… tak mampu lagi untuk aku menipu diriku sendiri betapa terhirisnya hati melihat kegembiraan di wajah insan lain..KHILAFNYA aku…..

Untuk apakah persahabatan itu terjalin jika kita tak mampu untuk mengharunginya lagi…persahabatan yang bagiku bakal mengecewakan diriku sendiri..kenapa tidak dari dulu lagi aku menjauhkan diri…kenapa baru sekarang saat aku telah JATUH CINTA dengan dirinya….argh..!!!sakitnya mempunyai perasaan yang kita sendiri tidak tahu dari mana ianya bermula.mungkihkah ada penawar yang mampu mengubati sakitnya TERjatuh cinta….
Memberi harapan dan mengharapkan adalah sesuatu yang jauh berbeza…dan kini diriku berada di dalam kedua-dua situasi ini..mampukah aku untuk menunaikan permintaan dan harapan orang yang mengharapkan yang terbaik dariku..pada masa yang sama aku juga mengharapkan perkara yang serupa daripada insan lain….terasa begitu keliru diriku saat ini…susahnya untuk meyakinkan diri, mampukah aku mencintai insan yang sangat mengharapkan kasih sayang dariku sedangkan aku??mencintai orang lain….hebatnya percaturan alam…Mungkinkah aku dapat memilih yang terbaik….saat ini hanya satu permintaanku, buat SAHABATKU semoga engkau mengerti dan jalani hidupmu tanpa seorang sahabat sepertiku..namun ini bukan bermaksud persahabatan yang kita bina ini terputus…tapi berilah aku sedikit ruang dan masa untuk melupai perasaanku dan cuba untuk mencintai orang yang mengharapkan cinta daripadaku… aku juga mengharapkan yang terbaik untukmu…semoga AWAK bahagia….. Akhir kata, tiada siapa yang mampu menentukan jalan hidupnya selain memohon petunjuk dan jalan yang benar dari Maha pencipta…..

Saya Minta Kepada Tuhan setangkai Bunga segar,
Tuhan Beri Kaktus Berduri,
Saya minta Kupu-kupu,
Diberi Ulat Berbulu,
Saya Sedih dan Kecewa,
Namun Kemudian Kaktus itu Berbunga Indah,
Dan Ulat Itupun menjadi Kupu-kupu yang Cantik.
Itulah Jalan ALLAH memberi apa yang kita perlukan,
Kadang- kadang kita sedih, kecewa, terluka,
Tapi jauh di atas segalanya Tuhan telah mengatur yang terbaik dalam hidup kita…..

Monday, April 26, 2010

JeJakA-jejAka yAng pernAh singgAh di hAtiku…..



Bukanlah sesuatu yang boleh dibanggakan kalo dalam hidup ni, pasangan kiter, slalu bertukar silih berganti ibarat menukar baju setiap kali kta mandi….bukan jugak sesuatu yang patut dikutuk jika perkara itu terjdi dlm idop kita…ini sume sdh ketentuan ilahi..mungkin telah tertulis di dalam Loh Mahfuz, itu bukan jdoh kita…bak kata orang2 dulu kita hanya merancang, tuhan yang menentukan….berusaha lah bersungguh2….pasti kejayaan itu ganjarannya… episod ceritera hidupku kali ini akan menceritakan setiap peristiwa atau ksah2 cintaku yang xkesampaian…semuanya berkisarkan tentang lelaki yang pernah, sedang n mungkin bakal singgah di hati kecilku ini….siapalah aku untuk menolak perasaan yang indah itu…aku bukan dilahirkan sebagai malaikat yang dicipta Allah tanpa sebarang nafsu…


Bermulanya kisah cintaku, semenjak aku mula mengenali dunia fantasi iaitu dunia it yang penuh dgn cabaran..namun, aku sahut cabaran itu,,,bermula dengan buta it sehinggalah aku tau selok belok dunia chatting..waa…hebatnya perasaan waktu tu…tgn yang xpernah menyentuh keyboard,menjadi xkeruan jika sehari xberjumpa dengan dunia fantasiku itu…tapi kan, rasanya macm xsyok je kalo terus cite zsman-zaman yang dh menjurus ke alam keremajaan ni…kite g kat zaman tadika dulu la yer…heheh…


Zaman tadika, zaman yang paling menyeronokkan…indahnya waktu tu….main, mkn dan blaja perkara2 yang langsung tidak menyemakkan akal fikiran…..sume ringan saja……bez!!tap jgn trkejut!waktu ni pon aku dh pndi admire org tau..hahaha…walaupun die tu musuh aku…heheh..budak2 tu..haa….jgn wat men….klakar plak kalo nak ingt2 balik…bdk ni aku slalu gado ngan dier…kire budk ni nakal la…aku ni mcm bek sket..hahah…tp kitorg la yg otai skali time tadika tu…aku ngan kawn bek aku, die ngan kwn bek die…ingt lagi msa tu aku ngan 3 lagi otai ni, leh plak bawak sume bdk tadika p men kat playground luar dr kwsn tadika..apalagi ngamuk la cekgu tadika aku tu!!muahaaha..cr2 tgk sume org xde..hahah…aku ngan geng aku wat xtau je..kitorg la yg paling cpt blk tadika bla cekgu dh ngamuk..hahaha….nakal sungguh!!waktu kitorg geng mmgla kamceng..tapi dalam byk2 hal, gado jugak aku ngan dier..skali tu die sepak aku kat peha…aduss!!!skit bangat..agak2la nk sepak pon..aku ni pompuan..huuuhu…menitik air mata budak aku kat ctu..huuhuu..xguna btol!!cover2…padahal malu giler..skali ada org g ngadu kat cekgu da…ape lagi kena sebat la budak tu..hahaha….gembiranya aku time tu sbb dpt pmbelaan dr cekgu tp dlm ati cian plak aku tgk bdk ni..haha…tp padan muke, sape suh sepak aku!!hahaha…tp nakal2 dia pon, aku sbnrnye dh suke kat die.heheh..kecik2 dulu xde sayang n cinta..suke je ade..mane la reti cintan cintun ni kan..haha..tp apakan daya aku,suke dlm diam je la…gpon aku bknlah bdk pompuan yang HOT kat tadika tu…so,die tgk aku sebelah mata pon x kot..huhuhu…mentang2la anak cekgu aku ngan kwn cekgu aku tu lawa…die asyik kaco budk2 tu je..huhu..jahat!!!xsuke die…!!jht2!!!nape xsuke aku..huhu…tp xpela…dh abeh tadika aku masukla drjah satu….tapi darjah satu ni aku xsuke sape2 pon..sbb time ni time njoy!!haha..bez jd bdk drjh satu..rs cam pandi je..sume periksa dapt 90 markah ke atas..hahaha..bangga mama n abah..heheh…tp ada yg lg pndi…huhu…


Drjah satu baru knl2 ngan kwn2…xrpt2 lagi..dh masuk drjh dua, sume dh rpt coz kls xbrubah…sume kamceng la..yg bdk pompuan HOT mestilah jd kegilaan budak laki klas aku ngan bdk kls lain..aku jugakla xde sape yg nk pndang…waa….sdeynya aku jd bdk skolah rndh..huhuu….ade sorg bdk laki ni aku dh start admire..huhuu…die ni dok satu taman ngan aku..waktu tu aku rsa di ensem tp aku xckp kat org..kalo org ckp die ensem aku ckp tak!!hahaha….hipokrit kan…hehehe….sore die sedap sagt..dulu waktu skolah rndh ade prtndingan nynyi..die masuk..dpt no 2.kalah ngan bdk kls aku gak..bdk pompuan tu nyanyi lagu ct nurhaliza…jerat percintaan..bez sore die…bdk laki ni plak admire kat kwn pompuan aku ni..huhu….JELES sungguh aku!!die xpasan pon aku ni…jahat la laki ni!!asyik pandg pompuan cantik jer…tau la aku xcntik….huh!!!meluat je aku tgk bdk2 laki time tu..sume ngorat bdk yang cantik….tapi kan satu hari tu, ade kwn laki kls aku dtg kat aku..die ckp ade bnda nk gtau….aku pon ckpla ape dia…(nada kasar la..)heheh…bdk tu gtau laki yg aku admire tu suka kat aku!!wah!!!terkejut bkn kepalang lg aku!sungguh kah dikau cinta padaku??hahah..klakar pulak bla teringt…aku dgn muka yang agak2 blushing marah bdk yg gtau tu..aku ckp jgn men2 no!!ingt aku pcaya ka??pastu die kata kalo xcaya tnyla sendiri..tetibe je bdk laki tu dtg, muke2 dh blushing2 gatal!!geram tgk muka die!!nk men2 aku yer!!siapla!!aku po kejar satu kelas..kuang aja…!!nape gtau org…gtau la sendiri..kan gentlemn..hahah…malu la org tau..ki3…tapi kejap je…sehari tu je atiku berbunga2 sbb org yang aku admire suka kat aku….heheh…esoknya die menggatal ngan pompuan cun yg len!!gatai!!geram aku…bdk ni mmg boya darat…xpadan ngan darjah dua!!huhhu….xsuke die lagi!!!cinta bdk skolah rndh kat ctu je la…xkemana pon….now, bdk laki yg aku suke ni dh gmok..hahaha…..sungguh tak ku sangka!!berubh gler la muke dier…smpi dh besar panjang pon die dgn perangai boya darat die tu…tp skang dh gmok, xtau la laku ke x…hahaha…..


Hmm…..dh nak mula la saat yang mendebarkan..hahaha…saat aku asyik admire org jer…asyik aku je admire org??bile org nk admire aku??huh!!memang tak la kan…ape la…masuk skolah menengah, aku dapat tawaran masuk skolah yang baru bukak, so student die xla bape ramai sgt…kalo tgk muke sume tu leh knl la kalo jumpa kat jln..kire knal la sng cite..huhu…waktu first masuk, tu aku masuk lmbt sket dr org len..coz aku dh p skolah yg dkt ngan umh aku 2 hari..pastu baru tau aku dpt twrn skolah baru ni..tanpa buang masa, aku pon trus p sbb aku mmg xsuke skolah yg aku masuk awal2 ni…skolah budak2 nakal!!yg pompuan menggedik yang laki tergedik2!!huh!!mende tah!!(nada mrh sgt ni!!)hhehe…sbb aku xsuke satu skolah ngan musuh ketat aku!!dh msuk skolah baru, jmpa la sorg mamat ni..ya Allah!!!ensemnya die…tapi aku leh tgk dr jaoh jela coz die ni pon bknnye nak pndg aku pon!!mmg ramai jugak yang minat kat die..bkn aku sorg tau…ade sorg bdk kls aku tu, minat sungguh kat mamat ni…xmalu lak tu siap bg2 surt..bdk laki tu bkn nk lyn sgt…hahaha..pdn muke!time ni mmg kwn2 aku dh ramai yg kna bulu ulat bulu…sume dh mula cari2 pasangan..xkirela pengws ke xpngwas ke sume same je…hmm..mmndgkan die ni dh rmai pminat,aku pon amek kptsn nak undur diri la..huhu…sdeynya..mmg dia xpndg aku pon..tp ramai yang kata die tu mcm bajet bagus la…so, xpayah suke kat die..senang je aku kan??walaupun dlm masa yg sama mengharap jugak..hahaha….lepas tu aku de la admire kat sorg mamat ni..xensem pon..itam, byk jerawat..tp xtaula nape aku suke die..kalo tgk dier, berdebar2 je rasa…aku suke laki yang kening lebat, bulu mata panjang..maybe sbb die ni ade klbhan tu aku pon terpaut la….3 taun aku admire die…xde srg pon tau…huhu…bhgianya bila nek bus, xde tmpt kosong, die pon dok sblh aku!!hahaa….sweet sgt rs time tu..hahha..gtl sungguh aku ni!!haha…aku slalu bertentang mata ngan die..kdg2 aku tertgk dier, kdg2 bila aku pndg dier, die mcm pndg aku..haha..bez sgt…!smpi la satu hari tu, sepupu die gtau kakak aku yg aku ni perasan sorg2…hah!!smpi ati die ckp cmtu kat aku??aku xpnh gtau die pon aku suke dier..maybe dia leh bc psaan aku..mestila aku malu ngan akak aku!!jahat btol!!!laki mmg jht..tau aku xcntk tp jgn ckp camtu!!aku benci dier!!!xsuke dier lagi!!!benci2!!!...walaupun xbenci sgt…abeh form 3 aku xjmp die lagi…aku dh tukar skolah pon…..bila dh xjmp, xdela aku ingt kat die lg…hehehe..senangnye atiku berubh kan…..( no komen )…


Masuk skolah baru, skolah teknik dan berasrama…terpaksa dok asrama walupun xtahan….huhu…ari2 rasa nk balik je…memberontak je jiwa aku ni….xsuke dok ctu!!!nak balik!!!tiap2 ari aku ngan kawn2 aku dok luah perasaan nk blk umh..sume xsuke dok ctu….skang sume asyik rindu kngn dulu….indh jugak kengn dulu walupun ada pahitnya..huhuhu…. Jgn xtau time ni aku dh start nk kapel2 ta…hahah…knl ngan jejaka fantasi…dulu xde hp…so, telefon umh la penghubung aku ngan die…ntahla, walaupun xpnah jmp, rasa terpaut plak ati aku kat dier ni..tgk cam die bersungguh2 jer…die xpnah tgk aku, aku pon xpnah tgk die…so, prinsip aku, sape2 yg leh time aku seadanya, aku akan time…die ni aku tgk jns xpndg muke jugak..sbb tu die time aku kot..haha…die pon bknla ensem sgt…die ni pon tergolong dlm group bdk2 nkl…jnj dgn aku die xnkl sudh…hahah…setia jugak mamat ni..die mmg xde men ngan pompuan len..aku lah satu2 nye time tu..hahah…siap knlkan aku ngan mak die lgi…hahah…bhgianya time tu kan….(flashback ni…)..hehehe….aku kapel ngan die ni time ujung2 form 4 la…mula2 tu terputus hubungan, tapi aku la g anta surt kat dier..aku bg no fon, die pon stat la kontek2 aku..hehehe..syok2…!!!lame jugak aku kapel..9 bulan…lame tu..heheh…jarang2 sgt jumpa coz time tu tkut snior n psaan malu2 ngan org laki ni menebal tahap kabus kat gunung lps hujan..hahah…malu sungguh!!kalo jmp xtau nk buat ape…cian kat aku…nk ckp pon mcm ade ketul emas dlm mulut…ape la fiqa….huhu..sepanjang hubungan kami tu, xpenah langsung kitorg gadoh….bez kan..tp bg aku mcm xchallenging je kapel yang kalo kat kerts graf kite tgk line die mendatar jer….n akhirnya putus jugak kami disebabkan aku…..huhuhu…


Kejap je break aku jumpa sorg mamat ni yg dok menyewa kat taman aku..sebaya ngan kakak aku…memandangkan aku ni jarang balik, jarangla aku nmpk die n pon camtu jugakla...heheh…bunga2 cinta dh nk mula berputik ni…biasela time umo camni mmg sume org cam aku..cekgu aku la ckp..heheh…so, time aku balik tu, aku nmpk die lalu dpan umah aku, nek moto ngan membe dia n he said hye to us…time 2 aku dok lepak2 dpn umh ngan akak n kwn aku…so, xtau la die ckp hye kat sape…dlm hati, mintak2 la die ckp kat aku…(monolog ni)heheh….hmm…yang paling sonoknye mmg die suke kat aku!!!hahaha..tuhan je yang tau psaan aku cmne..hahah…mudahnye aku jatuh cinta kan…mudh sgt..time ni baru la aku rs sket kmatangan coz b4 ni cam bdk2 je..so bile dh dgn org yg lagi matang ni, hubungan tu baru la macm kat tmn bunga..warna-warni, harum dn cantik!! Ensem jugak boy yg kali ni..ensem sungguh style rambut dier…hahah..aku mmg suka laki rambut yg terpacak2 ni…muke die ok2 la…tinggi jugak die ni…so, kalo pompuan tgk die mmg ade yg cair la…sbb tu aku ade musuh kat taman tu..brani btol die jmp bf aku!!!bf aku pon gatal!!eh clap, correction EX BOYPREN!..time kapel ngan mamat ni barula aku rasa btol2 dalam alam cintan cintun ni…terleka sebentar aku..huhuu…ngan mamat ni pon xtahan lame mana….sbb xsuke prgai die, aku pon decide PUTUS!!nak menggatal sgt, g gatal..xkuase aku nak layan lagi…tau pon nak pujok2 aku…sudahla laki camni xleh pcya lagi…and the next boy will be….tut!!haha…next paragraph…..


Abeh je time skola aku keje kat satu supermarket ni….supermarket baru bukak jugak la…bosan2 dok kat umh pas benti keje kat shah alam yang tersangatla penat..first keje kat cni cam bosan la jugak coz xknl org..aku dok jela kat department aku..xbrani nk tgor sape2 pon…smpila ade staff kat ctu yg tgor aku dulu…sorg akak, laki and c lembut.haha…diorg ajak aku tlg wat keje ngan diorg…keje pertama aku adalah menyapu lantai..cit!!dh mcm cleaner dh aku..xpe2..aku sabar je dulu…first day kan….pastu aku pon rapat ngan sume orang kat level tu…sbb diorg yg dtg sembang ngan aku..kalo harap aku mmg xla…hahaha….dh lame2 keje kat ctu adala aku geng utk beceloteh…seronok sgt!!walaupun dh penat berdiri seharian..tu la nseb promoter cam aku ni..huhuhu….waktu mula2 masuk ni adala sorg mamat ni kerek btolla!!sombong sgt..tgk org xreti nk senyum ker??xluruh punye gg awak tu..dlm ati geram je..org2 kat ctu gtau die mmg camtu..huh!!ingt ngan aku jer…ape la…tapi kan…byk tapi sungguh aku ni..hehe…one day tu ade org gtau aku ade sorg mamat ni dok admire aku..finally, ade jugak org admire aku kan..heheh…asyik aku je admire org…diorg tu dok men teka-teki ngan aku..geram je rasa…satu hari tu si sombong ni dtg kat level aku bork2 ngan sorg minah tomboy ni…pastu pndg2 aku senyum2…mende tah…aku pon yg dh mula blushing sembunyi la blkg tembok2 yg ade kat ctu..and last, aku tau la sape yg admire kat aku tu..upenye mamat sombng tu!!hahaha…xmalu admire aku..dh la sombong..tp sombong2 tu pun aku nak…keh3…gler kan..pas sorg, sorg aku time dlm idop aku…dlm waktu yg singkat jugak….padan muka xbf aku tu …jahat sgt…die ingt xde org nak kat aku??haa..kan dh de tu..hehehe…bila aku dh rpt ngan die ni, mulala kecoh satu supermarket tu..hahah…malu la plak bile dikenali…die ni kira org yang paling dikenali la dlm supermarket ni..huuhu…so, aku pon nek la saham..hahah….die ni pon bekas2 playboy gak ni menurut2 sumber2 yg boleh dipercayai….tp akhirnya putus jugak kitorg di atas sebab2 yang aku mmg xboleh nk trime..sory ye awk…n now, die dh kawen n bakal dpt baby bln 10 ni..nntikan…nseb bek la aku ni dh putus ngan die..kalo x abeh je diploma ni, xrasa la aku nk jd remaja lg..ahmdulillah…smoga kekal abadi lah hendaknya…..


Hmm…..dh abeh zaman bercinta ngan org2 luar, aku pon mulala tertarik dengan sorg jejaka ni…(sbnrnya byk tp yg ni yang lekat so cite yg ni je la…heheh)..knl la ngan sorg cnior ni…cnior yang mmg cnior la..hehe..aku baru masuk die dh dua tahun kat cni..so, cnior atasan la tu kan..waa…time knl ngan die ni mmg berbunga2 ati aku..pandai sungguh amek atiku..sume ciri-ciri yang aku nak ade kat die,..xsmoking, ade ilmu agamanye, hormat kaum pompuan cam aku ni, pndi amek hati n bile tgk muke die, sjuk je rasa…die mmg xensem first time aku tgk..tp bila dh lame2 knl manis jugak mamat ni…daerah matanya begitu memikat hati…indahnya ciptaan tuhan….xlame lepas tu, satu hubungan crius dijalinkan……hubungn kitorg yang singkat ni adalah hubungan yang paling menyakitkan buat aku…kalo ade org dh pnh baca, yg b4 ni, diorg akan tau ape sbbnye..huhuhu….malas la nk cte yg ni…nnt tkut tersedey n tergeram plak!!haha….bile aku dh tulis camtu, maksudnya hubungan kali ni pon gagal jugak la..huhu..bila nak kekal??aku pon xtau…..


Selepas cnior ni, aku jmpa lagi sorg cnior….cnior yang aku xpnah knl b4 ni….xpnah tgk pon muka die..mayb sbb die sush nk tonjolkan diri kat khalayak ramai kot…suka buat hal2 sndr je….waktu aku knl die dulu, die pon tgh frust mcm aku…kbtulan kan…cian plak aku dgr cite die….mula2 tu aku xrs pape pon kat die..coz bg aku,jiwa n cinta aku hanyalah utk cnior aku yg b4 ni…sayang sungguh!!sungguh aku cinta!!tp time tu jela..uhuk3….mmg masa tu aku xnmpk sape2 pon yg bek utk aku…aku xbuka langsung ati aku utk sape2….sume suke kat aku kna reject awal2…xsmpt diorg nk bukak mulut mengayat pon dh kna kick!!haaha..kejam je aku..tp nk wat cmne kan bla ati dh xsuke kite kna la trus trang..xkanla nk bg org perasan sorg2…xpasal2 ade gak yang merana..so, biarla diorg cr cinta diorg dr mengharap cinta aku yang xkan dapat tu…(mcm bagus sgt je aku ni kan??)…nak wat cmne, tu mmg dr aku..huhu…so, aku pon kwn jela ngan mamat ni…kawan sbb maybe utk lupakan cinta hatiku time tu…so bla ade kawan xdela aku cam nak nanges je tiap2 ari kan…bila kwn ngan die ni, aku xla sesedey dulu…wlupon tetap sdey….aku cuba lupakan org yang bg aku dh mmg lupakan aku…lupa terus dan mayb dh buang dlm tempat pelupusan sampah!!jhat!!!die bg aku jatuh cinta kat die n akhirnya die bagi semula atiku..nape xnk simpan??jahat!!tp xpela..mungkin ada org len yg nak amek, simpan n jaga atiku ni…dh lama kawan aku rs die ni mcm bek je..lembut je bila ckp…ntahla walaupun atiku xterpaut, tp aku rs die bek…time tu aku rs cam nak time die je kalo die kate die suke kat aku..biarla aku xsayang die pon…yg penting ada org sayang aku kan….aku nk try jugak syg kat org len…n ape yg aku harapkan tu jd knyataan…memang die ckp die suka aku….mcm pucuk dicita ulam mendatang la kan…so, aku xbuang masa aku time la die walaupun dlm masa tu aku mmg xbape nk de feeling kat sape2….sape kate kalo xcinta hubungan tu xmnjadi??haa….mnjadi jugak hubungan aku tu….lame2 prsaan sayang tu dh disemai dengan baik..dibaja, disiram dan sume la yg boleh menjadikan pokok2 yang baru ditanam tu hidop subur mekar mewangi la org katakan….hehe…hmm…yang ni la hubungan aku yang paling lama bertahan…tapi sape yang sangka kan….panas yang disangka sampai ke petang rupanye hujan turun ditengah hari….hubungan ni pon dilambung ombak jugak….tapi kitorg still bezfren 4eva….walaupun dalam ati tuhan je yg tau….kitorg cuba berkawan n kalo ade jodoh, mungkin die adalah yang terbek utk aku…n skang ati ku sgt kosong n xtau ape yang ati aku perlukan wat masa ni…smoga akan ade sinar di hari yang mendatang…..insyalah…..


Dh bace sume kat atas tu, agak2 korang la bape ramai lelaki yang penah singgah kat atiku ni…kalo korg xtau cite n tny aku dh bape rmai bf aku pnah ade mesti org akan ingt aku ni suke men2 kan..tapi x…aku xbercinta ngan 2 3 org dlm satu masa..aku bercinta ngan sorg je dlm satu masa n cuba jd yg terbek utk diorg..tp apakan daya, aku masih jugak bukan yg terbek n xmungkin akan jd terbek..sbb…sume org mesti ade kekurangan..aku pon camtu jugak…..bagi yang menyampah dengan ape yg aku post kat bolg ni,mintak maap la eh…suka ati aku la aku nk tulis ape pon..ni kan blog aku.aku punye suke la!hahaha…..dh tjuk blog pon ceritera hidupku kan….so, mmg aku nk cite pasal diri aku la disamping subjek2 tambahan yang len..(mcm subjek kat skolah plak)heheh….hmm…..mungkinkah akan ade lagi jejaka yang pantas singgah di hatiku??xde sape yang tahu…hanya tuhan saje yang tahu..(mcm lagu nasyid UNIC la plak)…..emm….sekian terima kasih…..

Thursday, March 25, 2010

LAIN KATA LAIN MAKNANYA

ADUHAI WANITA…lain yang dikata lain pula yang dimaksudkan….susah jugak nak paham isi hati kaum hawa mcm aku ni kan..hahaha…well, tanpa pompuan siapalah laki n bgitulah sebaliknya….jom kite tgk antara pkataan yang pompuan slalu guna tp disebalik tu ada maksud yang tersembunyi…hahaha….leh cy ker??terpulang la…ni pon aku wat rujukan dr sumber yang boleh dipercayai….

Wanita berkata : awk dh mkn ke blom?
Niat tersirat : awk jom kita g mkn, sy lapar la….
Ulasan dr aku : ye ker??rsnya xkot…bg aku bila kite tanya tu maksudnya kita caring…so kalo die xmkn g kite suh die g mkn..kalo pompuan normal gak la kalo xmkn..diet kunun!!hahah

Wanita berkata : saya rasa antara kita berkawan adalah lebih baik daripada bercinta Niat
tersirat : awak bukan pilihan saya dan bukan pilihan yang tepat untuk saya, lagipun saya xsuka awk

Wanita berkata : saya boleh balik sendiri, awak tak perlu susah-susah hantar saya pulang Niat tersirat : alangkah bestnya sekiranya awak sudi menghantar saya pulang ke rumah, tidak perlu saya bersusah-payah menaiki kenderaan awam

Wanita berkata : saya nak awak buat pengakuan yang jujur dengan saya
Niat tersirat : jangan mengaku di atas perkara yang awak tahu ia akan melukakan hati saya
Ulasan dari aku : kdg2 lebih bek mulut membisu dr mngatakan sesuatu yang menyakitkan….biarpun sukar ditelan kenyataan itu, ia adalah lebih bek dr ditipu buat slamanya….

Wanita berkata : saya rasa awak juga perlukan masa dan ruang untuk bersama teman-teman awak
Niat tersirat : saya mungkin akan berasa jemu sekiranya kita terlalu kerap bertemu dan adalah lebih baik jika kamu bersama teman-teman kamu sahaja
Ulasan dr aku : btol jugak tu..bkn kite jer boring, org yang tgk kite nnt pon nek mnyampah…xde muka org len ke???haa...

Wanita berkata : untuk kebahagiaan awak saya Sanggup berkorban
Niat tersirat : tidak mungkin saya akan mengenepikan Perasaan saya semata- mata untuk kebahagiaan orang lain

Wanita berkata : saya tak ada masalah jika awak masih berhubung dengan bekas kekasih awk! Niat tersirat : saya sedikit pun tidak bersetuju dengan keputusan awak untuk berhubung semula dengan bekas kekasih awk dan jika begitu, saya juga boleh melakukan perkara yang sama!
Ulasan dr aku : sangat2 stuju dngn yg ni…gler!! nk bagi pisang berbuah dua kali ker??

Wanita berkata : saya atau bekas kekasih awak yang cantik??
Niat tersirat : jangan sekali kali berani memuji bekas kekasih awk di hadapan saya!
Ulasan dr aku : sangatla tercabar…tambah2 kalo x dier tu cun melecun..bertambah2 la rndh dri yang xbpe tinggi tu…clap ari bulan ada yg undur diri nnt!!haa...

Wanita berkata : saya suka dengan cara awak dan saya rasa selesa setiap kali bersama awk!
Niat tersirat : saya dah jatuh cinta terhadap awak!
Ulasan dr aku : MAYBE…HUHUHU

Wanita berkata : cantiknya baju2 di kedai ni
Niat tersirat : awak belikan saya baju yang ada di kedai ni!
Ulasan dr aku : xjugak..sbnrnya pompuan mmg suka pada kecantikan..so xslh kalo memuji..tp kalo ada org tolong belikan tu mcm bonus la..xsia2 puji..hahah….tp xdela mengharap sgt… window shopping xslahkan…haaa….bila dh tau kdai mana yg cntik, leh g sndri nnt..mklmla, kdg2 pompuan ni xska shopping ngan laki..leceh…..

Tuesday, March 23, 2010

MENCARI ATAU MENGEJAR???


"Terkadang kita alpa apa yang berada di depan kita, namun setelah ianya hilang pasti kita akan mencarinya dan terus mencari apa yang hilang..Begitu jua apa yang berada di tangan kita, peganglah ia sebelum ianya pergi meninggalkan kita..Ketika kita sedang bersedih dan hidup dalam kesusahan, tersenyumlah dan berterima kasih kepada ALLAH S.W.T. bahawa kita masih hidup"

"Dalam kita melangkah.. terkadang diuji dengan ujian yang terasa berat hingga kita terduduk dan menangis..peritnya terasa ketahuilah dan renungilah kembali ke dalam hati kerana mungkin air mata ketika itu hadir kerana Dia mahu kita menjahit kembali sejadah iman yang kian terhakis lantaran ada langkah2 yang tersasar dari keikhlasan… Syukurilah kita bernama wanita dan bertahanlah dalam kesucian walaupun amat2 diketahui wanita sangat berlebihan dalam mencintai & membenci,tidak mengenal pertengahan… Mungkin kita sengaja ditemukan dgn insan yg salah supaya nanti apabia kita bertemu dgn insan yg betul,kita akan lebih menghargai pertemuan itu.. .Kita tidak mendapat DIA hari ini,kita sangka itu amat buruk,tidak..jangan silap,mungkin itu amat baik utk kita kerana ia membuka peluang bg kita untuk mendapatkan yg lebih baik…."

Setelah ditilik-tilik, direnung-renung karangan kat ats tu, aku rs mmg ada btolnyer….aku dpt dr satu laman sesawang yang aku dh lupa kat mane….act, aku dh lama xmnulis bcoz kekurngn idea yang berns utk dikongsi bersama…tapi, ada permintaan, aku trpksa la pk ape yg aku nk tulis kali ini…..hmm….mencari atau mengejar??aku juz taip je bende tu…n maybe ada kaitan dngn idop aku jugak…aku skang sedng mncr atau mengejar sesuatu yang xpasti….rupe2nye aku ni complicated…kwn2 aku ckp aku ni terlalu memilih…ye ker??kalo aku ni trlalu memilih, xkanla my x bf sumenye bese2 jer….haa….tu mksdnya aku xmemilih….



Satu hari aku rs sdey sgt……sdey yang aku xtau puncanya dr mana??sbb apa aku sdey??tertanya2 aku malam tu….sebelum tdo, aku trus pk….xtenteramnya aku…..rupenye ada kslhn yang aku dh lakukan…kslhn yang aku xpatut buat n aku tau kalo aku yang ada kat situasi tu aku pon mungkin akan rs btapa kcewanya diri dikhianati…kate org, xslah berkawan…tp kalo kite brkawan dgn org yang jelas hak miliknya, apa status kiter??? Rs bersalah sentiasa menghantui diri aku..tp bg aku slagi aku xwat sesuatu di luar batsan, aku masih berada di pihak yang benar…bukan aku yang mencari tetapi…….mungkin ia dtg sndri….

Kate kwn bek aku, mayb aku suke die..suke level mane??aku pon xsure…dulu, aku slalu pk aku xkan ada mslh cmni coz aku pon xtau sbb ape..sbb aku yakin aku xkan ada dlm situasi ni…dlm byk2 manusia knape aku dipertemukan dgn seseorg yang xmungkin utk aku…mungkin ini ujian dr tuhan….mungkin akan ada byk lg ujian tuk aku…semakin hari semakin rapat…aku tertanya-tanya mungkin ada sesuatu di sebalik kebaikan dia utk aku..ntah..aku pon xpasti…aku sush untuk mempercayai setiap perkataan yang kuar dr mulut kaum adam…bukan sebb prnh tertipu tetap brdsrkn pembacaan, dgr dr mulut org, mnjdikan aku sntiasa berhati-hati….dalam keberhati-hatian aku ni, mudh juga aku ditipu dgn kata2 manis lelaki……tp xla trok sgt…….small matter la…tp aku jd smkin bnci kat kaum2 ni…bukan sumenye yg jahat n xsume jugak yang bek…cmne sbnrnye nk cr org yg bek ni???kalo kite ni xbek sgt jdoh kite pon mestilah yg mcm tu kan….

Setiap org mesti ada sesuatu yg dijadikan kayu ukur utk tentukan sape pilihan diorg kan…same jugak dgn aku…bagi aku, org yang menghormati hak aku itulah yang paling diutamakan..when I said no,dia xkan wat…n when I said something wrong, dia pasti akan tgur supaya aku xkan lakukan lg….tp…sushnye nk jmp org yang mcm tu skang…mgkn bg diorg tu slh satu cra nk tnjuk kasih sayg but 4 me, its too much..!!i hope dis kaum will understand me one day…xbuat ape yg diorg suh, xtime ape yg diorg wat and marah diorg bila wat sesuatu yang aku xsuke bknnye maksud kite xhargai psaan diorg…4 me, biarla dh de ikatan yang sah,baru aku tunaikan ape yang diorg nak tu…ape yg diorg nak tu slalunya hanyalah prkara kecik je bg org yg bukan aku….org len mungkin boleh trime tp aku???xmungkin aku trime…aku xkesah org len wat sume tu…tp bg aku, biarla dulu…jgn org wat, kite pon nak wat…aku mngaku, aku bukan bek sgt..sbb tu aku nk improve dr aku…aku bukan nk brlagak bek..tp tu mmg dr aku..bg kaum adam yang xpaham spesies mcm aku ni sshla…maybe aku kna dok umh tggu pinangn je la kan,…xpayah cr…..

Dh cite pasal cariii….ape plak yg ade kaitan dgn kejar???kejar tu mcm main lari2 waktu kecik2 dulu….bila kita nak sesuatu kita mesti kejar sampai dpt..mcm men bola, bola stu tp org satu padg kejar bola tu..pelikkan…haa…tu la mksdnya mengejar…. Nape mnusia skang ni suka mengejar….?sbb zaman dh brubah..kalo dulu bila xdpt org akn redha..skang kalo xdpt mcm2 diorg wat..santau la,sihir la, ilmu hitam la…sume ni satu kategori je..mintak tlg ngan setan n kwn ngan setan…xelok pon nk kawn ngn spesies ni kan…kdg2 ade yg snggup gadaikan ape yg ade utk dptkn sume yg dihajatkan…tp aku, aku bkn yg mcm tu…aku mmg nk sgt SESUATU yang aku tau aku xkan dpt….tp kuasa tuhan siapa yang tahu kan…kdg2 kita diuji dngn ujian yang sgtla bert..tak tertanggung lg…tp lps tu Dia bg kita penawar yang kita rasakan paling bek…rupe2nye pnawar tu lbih pahit dr hempedu…sbb tu kita jgn mudh rs berada di tahap yang selamat….hempedu yng kita dpt tu mungkin hikmah supaya kita xlalai n sntiasa berusha utk mengejar pe yg kita nak tu..jgn amek jln mudh…kdg2 aku heran nape dlm dunia ni ada yg sanggup tikam kwn dr blakang???mcm2 yg leh diktegorikan dlm ni…dlm prniagaan, hipokritnye seorg kwn n dlm PERCINTAAN…sanggup ke kite nk amek hak org len sdgkan kita tau tu kawan yang paling dekat dengan kita yang punyer…tp realitinya masih ada yang sanggupp..sanggup menghancurkan ati org len dr hancurkan dr sndiri…senang je bila ckp situasi yang kita xpnah lalui…mungkin btol kata pepatah bert mata memndg berat lg bahu memikul…org leh nmpk luaran je…tp dlaman kite sape yg tau kcuali kite sndr yg gtau…
Memang skang aku rs aku sdg mengejar….aku xmncri…tp tgh kejar bnda yang aku tau xmungkin terjadi…situasi ni situasi yang aku penh lalui dulu tp kali ni agak berbeza….kebhgiaan yang aku miliki skang xmungkin kekal slamanya…bahgia ke aku??mungkin…tp dlm waktu yang terdekat ni, kbhgiaan aku tu mungkin akan hilang ditelan masa yang pasti akan kita tinggalkan…kebhagiaan yang aku tau pasti akan menyebbkan jiwa aku yang agak2 tnteram ni jd kalut dn sukar utk ditafsirkan lagi…Ya Allah…kau berikanlah aku petunjukMu….

He said he loved me…he said he like me..he said he will always be wif me..he said he will neva forget me..he said he missed me..he said he always thinking of me….he said he's neva met gurl like me… is that true??should I blieve him??i dun know….i can't believe him becoz he's someone else boyfren….i'm so sory awk….hopefully u will forget me n our frenship will remain 4eva…..without dis feeling, no one will hurt…hurt n killing frenship n relationship…..ni bkn mencari atau mengejar..tp…ni adalah sumthing yg sukr ditafsirkan…..pada pandng korg, ape yg patut org kat ats ni wat bila dh jd situasi camni???? Renung2kan…..huhhuhu….




Thursday, March 11, 2010

Ni time kitorg baru pas amek gmbr klas tahun 2009…semester 5 time ni…..cntik x topi??pinjam jer…hahaha



I love 2 c her smiles than her tears..bez frenz ever... Sepanjang mencari teman yang sejati, aku dh jumpa pelbagai ragam dan jnis prgai manusia..ada yang terlalu bek dan ada jugak yg aku rs ada yg xkena..spnjang aku diberi tuhan pnjaman kehidupan sementara ini, aku dh ada kwn bek..setiap kali aku tukar tmpt aku blaja mesti kwn yang paling bek spnjg blaja tu akan berubah sbb ktorg dh jd smakin jaoh..tp still kontek n org yang aku bek tu pon dh jmp kwn bek yang baru coz setiap kali kita ada kat mane2 kita msti prlukan seseorg yang memahami diri kiter….begitu jugak aku yang sgt mementingkan nilai persahabatan dalam hidup aku ni….tak ku nafikan selain persahabatan, percintaan juga memainkan peranan yang tersendiri..tp kali ini aku nk ckp pasal KAWAN…kawan yang aku anggap mampu mndgr ape yang aku nk ckp, aku nk luahkan…walaupunk kdg2 kwn xdpt bg nasihat yang bek, cukupla dia dpt dgr ape yg kite nk luahkan..bagi aku kawn yang sama jantina adalah yang paling mudah memahami diri kite biarpon ada ketikanya ada org katakan laki n pompuan juga bley jd kwn yang bek.tu aku x nafikan…but 4 me, aku nk cuba elakkan…becoz frenship tu satu ari pasti akan timbulkan satu masalah yang sangat memeningkan pale hotak ni..huhhu… Btw, setakat skrg ni aku dh jmp 3 kwn bek..sekolah menengah n alam universiti…bagi aku kwn2 aku kali ini antara yang paling lama aku bek….NURAIN MOHAMAD, HUWAIDA ZAINOL ABIDIN N yang latest NUR SYAZANA BT MOHD ARIFIN….i love to have them as my gud frenz…I love them so much….miss ain n yda very much….dh lame xjmp coz masing2 cbuk ngan stdy msg2…insylah ada masa kite jmp ye kwn2… Dulu, first jejakkan kaki kat cni,aku slalu tertanya2 akan adakah org yang nk rpt ngan aku…mklmlah aku ni jens yang agak agresif..hahaha..kasar la…tp xsmpi jd laki….msih gurly2..ahaks!! Dulu….mmg xjmp sape2 yg aku rs ngam ngan aku….xngam ngan jiwa aku la…jiwa gler2 remaja..ye ker??hmm…blk je bilik jmp rumet…smbg ngan rumet,mkn ngan rumet..sume dgn rumet la..kalo rumet kuar, aku dok srg2..mls nk join coz xbpe knl ngan membe dier….dh nk dkt abeh sem satu,aku jmp ngan sorg minah ni…padahal satu kls….baru nk knl..hahah…dulu xjoin lgsg aku ngan dier..kitorg bilik berjiran je kat hostel…smpi satu masa, kitorg berkwan sbb bilk dkt2 n rumet2 sume tu happening sgt…stat dr tu kitorg g kls same2…pnah satu ari kitorg jln same2..nk g mane pon xsure la…aku pon ckp kat dier, sshkan nk jmp kawn yang ngam kiter…die pon ckp bnda yg sma…dier ckp xpela, nnt jmp la tu…aku pon ye kan je la…xsgka skang die la yang jadi KAWAN aku…sungguh xsgka..ALHAMDULILLAH…aku dpt kwn yang bek…bek dari byk segi..agamanya, tgkah laku, jiwa, ati, n yang paling penting dia paham aku walupun aku tau kdg2 die xpaham…hahah…but its ok…yg pntg dia rs aku ni kwn die…skang dh sem akhir…cptnye masa brlalu….pasni sush la kitorg nk jmp lg…mungkin jugak jarak akan wat kitorg jaoh…dan yang dekt, hanyalah kngan yang tersimpan….mcm tv 9,DEKAT DI HATI…hehee…sblum kitorg abeh, aku nk kmpul sbnyk mungkin kngn dgn sume kwn2 aku terutma KAWAN aku yang sorg ni…so nnt bila rs rndu, leh ingt blk sume yg dh kitorg wat sme2….insyaallah…. Dulu…dulu lg?heheh…tp mmg nk cte dulu pon….dulu, ssh aku nk tgk kwn aku ni sdey…die have fun je….hepy go lucky….hepi sgt2…tp afta dh lme knl, aku tau die ni sgtla sensitif n penyayang….ati die mudh sgt tersntuh…tgk kucing cacat kat tepi jalan pon die nangis…sensitif kan…die suka sgt kucing….kucing tu mcm hburan wat die..hahah..btol x KAWAN??hehehe…setiap kali ati die tersentuh, terguris aku xtau nk ckp ape kat die…aku xpndi nk bg nasihat yang leh sembuhkan ape yang die rasa saat tu..yang aku boleh wat, dgr sume yang die nk ckp..n kdg2 aku hanya mampu ckp, SABAR…sabar je yang mampu kuar dr mulut aku yang bg aku sangat la suke berceloteh….huhuuhuh…kpd KAWANKU aku hrp ko sabar eh ngan ape yg dh jd..mgkin ada hikmah di sebalik sume yg jd kat ko…aku pnah baca, org yang teruji tu adalah org yang disayangi ALLAH…Allah takkan uji kiter kalo kiter xmmpu nk hadapinya…begitulah hebatnya maha pencipta kita… Act, byk bnda aku nk cte kat cni pasal die…tp aku rs ni bkn tmpt die..mungkin akan ada yg terguris nnt…let bygone be bygone…


Yang ni pon gmbr tahun 2010…waktu ni cuti mid term…mula2 nak blik wat survey..tp kwn aku ni dh rindu bangat kat ma die..so, aku lpskan die blk klate dulu..heheh



Ni waktu p site kat penang baru2 ni…yang ni tahun 2010..muka dh matured sket..hehehe...

Waktu ni kitorg same2 dok umah sewa…kna kick dr hostel…hahha…dok tgu bus tp smpt posing lg..hahaha









Ni waktu p site kat langkawi..tahun 2010 jugak…bulan februari..kat pantai chenang…bez bangat!!!sampai muka terbakar2..hahah