Thursday, March 11, 2010

Ni time kitorg baru pas amek gmbr klas tahun 2009…semester 5 time ni…..cntik x topi??pinjam jer…hahaha



I love 2 c her smiles than her tears..bez frenz ever... Sepanjang mencari teman yang sejati, aku dh jumpa pelbagai ragam dan jnis prgai manusia..ada yang terlalu bek dan ada jugak yg aku rs ada yg xkena..spnjang aku diberi tuhan pnjaman kehidupan sementara ini, aku dh ada kwn bek..setiap kali aku tukar tmpt aku blaja mesti kwn yang paling bek spnjg blaja tu akan berubah sbb ktorg dh jd smakin jaoh..tp still kontek n org yang aku bek tu pon dh jmp kwn bek yang baru coz setiap kali kita ada kat mane2 kita msti prlukan seseorg yang memahami diri kiter….begitu jugak aku yang sgt mementingkan nilai persahabatan dalam hidup aku ni….tak ku nafikan selain persahabatan, percintaan juga memainkan peranan yang tersendiri..tp kali ini aku nk ckp pasal KAWAN…kawan yang aku anggap mampu mndgr ape yang aku nk ckp, aku nk luahkan…walaupunk kdg2 kwn xdpt bg nasihat yang bek, cukupla dia dpt dgr ape yg kite nk luahkan..bagi aku kawn yang sama jantina adalah yang paling mudah memahami diri kite biarpon ada ketikanya ada org katakan laki n pompuan juga bley jd kwn yang bek.tu aku x nafikan…but 4 me, aku nk cuba elakkan…becoz frenship tu satu ari pasti akan timbulkan satu masalah yang sangat memeningkan pale hotak ni..huhhu… Btw, setakat skrg ni aku dh jmp 3 kwn bek..sekolah menengah n alam universiti…bagi aku kwn2 aku kali ini antara yang paling lama aku bek….NURAIN MOHAMAD, HUWAIDA ZAINOL ABIDIN N yang latest NUR SYAZANA BT MOHD ARIFIN….i love to have them as my gud frenz…I love them so much….miss ain n yda very much….dh lame xjmp coz masing2 cbuk ngan stdy msg2…insylah ada masa kite jmp ye kwn2… Dulu, first jejakkan kaki kat cni,aku slalu tertanya2 akan adakah org yang nk rpt ngan aku…mklmlah aku ni jens yang agak agresif..hahaha..kasar la…tp xsmpi jd laki….msih gurly2..ahaks!! Dulu….mmg xjmp sape2 yg aku rs ngam ngan aku….xngam ngan jiwa aku la…jiwa gler2 remaja..ye ker??hmm…blk je bilik jmp rumet…smbg ngan rumet,mkn ngan rumet..sume dgn rumet la..kalo rumet kuar, aku dok srg2..mls nk join coz xbpe knl ngan membe dier….dh nk dkt abeh sem satu,aku jmp ngan sorg minah ni…padahal satu kls….baru nk knl..hahah…dulu xjoin lgsg aku ngan dier..kitorg bilik berjiran je kat hostel…smpi satu masa, kitorg berkwan sbb bilk dkt2 n rumet2 sume tu happening sgt…stat dr tu kitorg g kls same2…pnah satu ari kitorg jln same2..nk g mane pon xsure la…aku pon ckp kat dier, sshkan nk jmp kawn yang ngam kiter…die pon ckp bnda yg sma…dier ckp xpela, nnt jmp la tu…aku pon ye kan je la…xsgka skang die la yang jadi KAWAN aku…sungguh xsgka..ALHAMDULILLAH…aku dpt kwn yang bek…bek dari byk segi..agamanya, tgkah laku, jiwa, ati, n yang paling penting dia paham aku walupun aku tau kdg2 die xpaham…hahah…but its ok…yg pntg dia rs aku ni kwn die…skang dh sem akhir…cptnye masa brlalu….pasni sush la kitorg nk jmp lg…mungkin jugak jarak akan wat kitorg jaoh…dan yang dekt, hanyalah kngan yang tersimpan….mcm tv 9,DEKAT DI HATI…hehee…sblum kitorg abeh, aku nk kmpul sbnyk mungkin kngn dgn sume kwn2 aku terutma KAWAN aku yang sorg ni…so nnt bila rs rndu, leh ingt blk sume yg dh kitorg wat sme2….insyaallah…. Dulu…dulu lg?heheh…tp mmg nk cte dulu pon….dulu, ssh aku nk tgk kwn aku ni sdey…die have fun je….hepy go lucky….hepi sgt2…tp afta dh lme knl, aku tau die ni sgtla sensitif n penyayang….ati die mudh sgt tersntuh…tgk kucing cacat kat tepi jalan pon die nangis…sensitif kan…die suka sgt kucing….kucing tu mcm hburan wat die..hahah..btol x KAWAN??hehehe…setiap kali ati die tersentuh, terguris aku xtau nk ckp ape kat die…aku xpndi nk bg nasihat yang leh sembuhkan ape yang die rasa saat tu..yang aku boleh wat, dgr sume yang die nk ckp..n kdg2 aku hanya mampu ckp, SABAR…sabar je yang mampu kuar dr mulut aku yang bg aku sangat la suke berceloteh….huhuuhuh…kpd KAWANKU aku hrp ko sabar eh ngan ape yg dh jd..mgkin ada hikmah di sebalik sume yg jd kat ko…aku pnah baca, org yang teruji tu adalah org yang disayangi ALLAH…Allah takkan uji kiter kalo kiter xmmpu nk hadapinya…begitulah hebatnya maha pencipta kita… Act, byk bnda aku nk cte kat cni pasal die…tp aku rs ni bkn tmpt die..mungkin akan ada yg terguris nnt…let bygone be bygone…


Yang ni pon gmbr tahun 2010…waktu ni cuti mid term…mula2 nak blik wat survey..tp kwn aku ni dh rindu bangat kat ma die..so, aku lpskan die blk klate dulu..heheh



Ni waktu p site kat penang baru2 ni…yang ni tahun 2010..muka dh matured sket..hehehe...

Waktu ni kitorg same2 dok umah sewa…kna kick dr hostel…hahha…dok tgu bus tp smpt posing lg..hahaha









Ni waktu p site kat langkawi..tahun 2010 jugak…bulan februari..kat pantai chenang…bez bangat!!!sampai muka terbakar2..hahah


6 comments:

Unknown said...

waaa.... terharunya ak.....
nak nangis....sob...sob....

Anonymous said...

panjang2.......

misrerama said...

hehehe...aku mmg suka karang panjang2.....

misrerama said...

zana...jgn2...jgn nanges!!hehehe

Unknown said...

no more tears.....

misrerama said...

ahahhahaa..i like!!