Thursday, March 25, 2010

LAIN KATA LAIN MAKNANYA

ADUHAI WANITA…lain yang dikata lain pula yang dimaksudkan….susah jugak nak paham isi hati kaum hawa mcm aku ni kan..hahaha…well, tanpa pompuan siapalah laki n bgitulah sebaliknya….jom kite tgk antara pkataan yang pompuan slalu guna tp disebalik tu ada maksud yang tersembunyi…hahaha….leh cy ker??terpulang la…ni pon aku wat rujukan dr sumber yang boleh dipercayai….

Wanita berkata : awk dh mkn ke blom?
Niat tersirat : awk jom kita g mkn, sy lapar la….
Ulasan dr aku : ye ker??rsnya xkot…bg aku bila kite tanya tu maksudnya kita caring…so kalo die xmkn g kite suh die g mkn..kalo pompuan normal gak la kalo xmkn..diet kunun!!hahah

Wanita berkata : saya rasa antara kita berkawan adalah lebih baik daripada bercinta Niat
tersirat : awak bukan pilihan saya dan bukan pilihan yang tepat untuk saya, lagipun saya xsuka awk

Wanita berkata : saya boleh balik sendiri, awak tak perlu susah-susah hantar saya pulang Niat tersirat : alangkah bestnya sekiranya awak sudi menghantar saya pulang ke rumah, tidak perlu saya bersusah-payah menaiki kenderaan awam

Wanita berkata : saya nak awak buat pengakuan yang jujur dengan saya
Niat tersirat : jangan mengaku di atas perkara yang awak tahu ia akan melukakan hati saya
Ulasan dari aku : kdg2 lebih bek mulut membisu dr mngatakan sesuatu yang menyakitkan….biarpun sukar ditelan kenyataan itu, ia adalah lebih bek dr ditipu buat slamanya….

Wanita berkata : saya rasa awak juga perlukan masa dan ruang untuk bersama teman-teman awak
Niat tersirat : saya mungkin akan berasa jemu sekiranya kita terlalu kerap bertemu dan adalah lebih baik jika kamu bersama teman-teman kamu sahaja
Ulasan dr aku : btol jugak tu..bkn kite jer boring, org yang tgk kite nnt pon nek mnyampah…xde muka org len ke???haa...

Wanita berkata : untuk kebahagiaan awak saya Sanggup berkorban
Niat tersirat : tidak mungkin saya akan mengenepikan Perasaan saya semata- mata untuk kebahagiaan orang lain

Wanita berkata : saya tak ada masalah jika awak masih berhubung dengan bekas kekasih awk! Niat tersirat : saya sedikit pun tidak bersetuju dengan keputusan awak untuk berhubung semula dengan bekas kekasih awk dan jika begitu, saya juga boleh melakukan perkara yang sama!
Ulasan dr aku : sangat2 stuju dngn yg ni…gler!! nk bagi pisang berbuah dua kali ker??

Wanita berkata : saya atau bekas kekasih awak yang cantik??
Niat tersirat : jangan sekali kali berani memuji bekas kekasih awk di hadapan saya!
Ulasan dr aku : sangatla tercabar…tambah2 kalo x dier tu cun melecun..bertambah2 la rndh dri yang xbpe tinggi tu…clap ari bulan ada yg undur diri nnt!!haa...

Wanita berkata : saya suka dengan cara awak dan saya rasa selesa setiap kali bersama awk!
Niat tersirat : saya dah jatuh cinta terhadap awak!
Ulasan dr aku : MAYBE…HUHUHU

Wanita berkata : cantiknya baju2 di kedai ni
Niat tersirat : awak belikan saya baju yang ada di kedai ni!
Ulasan dr aku : xjugak..sbnrnya pompuan mmg suka pada kecantikan..so xslh kalo memuji..tp kalo ada org tolong belikan tu mcm bonus la..xsia2 puji..hahah….tp xdela mengharap sgt… window shopping xslahkan…haaa….bila dh tau kdai mana yg cntik, leh g sndri nnt..mklmla, kdg2 pompuan ni xska shopping ngan laki..leceh…..

4 comments:

mOhd irWAn said...

****Wanita berkata : saya nak awak buat pengakuan

yang jujur dengan saya

Niat tersirat : jangan mengaku di atas perkara

yang awak tahu ia akan melukakan

hati saya

bagi aku komen yang ko bagi ada baiknya,,,,,

****Wanita berkata : saya tak ada masalah jika awak masih

berhubung dengan bekas kekasih awk!

Niat tersirat : saya sedikit pun tidak bersetuju dengan

keputusan awak untuk berhubung semula

dengan bekas kekasih awk dan jika begitu,

saya juga boleh melakukan perkara yang

sama!


aku pon sangat bersetuju dengan yang ini.......

*****Wanita berkata : cantiknya baju2 di kedai ni

Niat tersirat : awak belikan saya baju

yang ada di kedai ni!

eh ko ingat kaum laki nie minat sangat ke nak g shopping2 nie.....

azana said...

lain kata lain maknanya....

saya suka awak: suka je... tapi bukan nak pom..
saya mahu awak: saya mahu ur body, not ur love
saya cinta awak: sya btol2 ingin awak jadi pasangan hidup saya

ada lagi....
aku: jom fiqa g jumpa cek kicap...
maksud: jom cek kicap ada benda nak cakap @bagi sesuatu..hehehe

mOhd irWAn said...

wah pandai betol berkata2

misrerama said...

hahahha.......kwn aku mmg pndi berkata2..baru tau ker???hahahah