Tuesday, February 22, 2011

Khasiat Ayatul Kursi

Assalamualaikum 
(utk lebih berkat elok lah anda menjawab dengan WAALAIKUMUSSALAM W.B.T)
lbey afdal ye kawan2...
jika sebelum ini aku banyak menaip singkatan sahaja
mulai hari ini akan aku merajinkan diri menaip sepanjang2 perkataan itu
kerana maknanya adalah lebih baek drp singkatan2 perkataan yang kita gunakan...
:))
jangan banyak soal
buat je macm misrerama suruh oke?
kalo xcaye cer try gugel cr nape saya berkata demikian....

entry kali ini saya perlu berhati2 dalam memilih ayat
kerana saya akan pot pet2 mengenai
ayat2 suci al-Quran ye rakan2
takut info yang bakal disampaikan tersalah pulak
:)

penah baca ayat qursi?
hafal x?
mesti hafal kan?
kalo misrerama dulu
bila dh sampai kat juzuk ni
mesti wajib hafal ayat kursi ni
sebelum boleh menyelak helaian seterusnya
kalo x
jangan harap nak dapat naek juzuk laen kan?
huhuhuhu

banyak faedah dengan mengamalkan ayat kursi ni kawan2
waktu skolah dulu
ustazah slalu bg tazkirah pagi2 sebelum masuk kelas
antara isi kandungannya adalah
bacalah ayat kursi 7 kali sebelum kuar dr umah
utk mengelakkan sebarang kesulitan, kemalangan atau kecelakaan
ayat kursi ini ibarat pelindung diri kita la...
depan pintu umah sebelum melangkah kuar dr pagar tu
bace la ayat kursi ini
cara2nya adalah seperti berikut:
bacaan pertama diikuti hembusan ke kiri
kedua, ke kanan
ketiga, ke depan
keempat, ke belakang
kelima, ke atas
ke enam, ke bawah
n terakhir iaitu yg ketujuh kalinya, ditelan bersama air liur..
insyallah kita dilindungi..
before tidur pon eloklah sekiranya kita same2 mengamalkan supaya
tidur kita tidak diganggu sesuatu yang kita pon xnak die ganggu kite..
 :))

yang di atas tu info dr ustazah saya dr sekolah menengah lagi
sy xlupa smpi skang
insyallah...

pada satu malam
ada seorag budak dtg jual buku hikmat ayatul kursni kat misrerama
dalam buku ni cakap ada 5 hikmat ayatul kursi ye kawan2
xsia2 kalo kita nak amalkan
drp kita asek duk menghafal lirik2 lgu yang lagha tu
(misrerama terasa..hehehe)
adalah lebeh baeknye jugak kita hafal ayt kursi ni dengan tajwid yang betul jugak kan??
okelah xnk ler membebel panjang lagi
xsabar nk share ngan kawan2 kehebatan atau khasiat ayat kursi kita ni
:))

pertama : kalo kita rajen amalkan lepas fardhu, dosa kita akan diampunkan dari satu waktu ke satu waktu yang laen dan kejahatan akan dihapuskan ( bes x?)

kedua :    bila kita bca waktu nak tdur, kita akan terlindung daripada kejahatan hantu syaitan dan terpelihara  dari segala angkara2 syaitan atau iblis laknatullah ini. ( kalo xtakut hantu syaitan n iblis, xyahla     bace.bajet kebal sgt la kan?haih.baca jgn xbca)  

ketiga :    bila kita tgh marah, eloklah kita baca ayat ni dan kemudian kita ludahkan ke sebelah kiri, insyaallah   kita punye nafsu marah tu dapat di kawal. ( bagi yang agak2 baran tu silalah amalkan yer.kesian la anak bini asek kena marah je..sob3)

keempat: jika kita berdoa dengan diiringi ayat kursi ini insyaallah doanya akan dikabulkan

kelima    : mendapat kemuliaan di dunia dan di akhirat dan dikasihi sekalian makhluk dan dapat terhindar dr  maksiat.insyaallah....

keenam :  terangkat dukacita dan ancaman di atas dri sndr

ketujuh :  menolak perseteruan dan kebencian

kelapan : murah rezeki dengan tidak terkira

so kawan2
hampa rasa hebat ke xhebat ayat kursi ni?
kalo hampa rasa xhebat
hampa tu hebat sgt ka heh??
sila suluh diri sndri kat cermin
pastu tgk tang mana yang hampa hebat sgt tu?
sila la amalkan yer kawan2
misrerama menyeru
supaya kita tidak berkawan n diganggu dengan syaitan2 lagi
semoga masalah2 histeria dpatlah dihindarkan
bagi yg duk asrama, eloklah amalkan
:))
one more thing before misrerama terlupa
ayat ni mmg elok dibaca time kite kena kacau
ya!
mmg kadg2 bende halus ni boleh mengejek bacaan kita
tp kawan2 jangan takut dulu
baca sampai habes!
sbb iblis2 ni xleh baca ayat kursi ni smpai habes
sbb dia akan TERBAKAR
(bakor bakor bakor..ni bukan hantu kak limah ye kawan2..heehe)
oke...smoga kita semua mendapat kekuatan dr ayatul kursi ini
insyaallah...

sekian saja dr misrerama
assalamualaikum w.b.t
:))
                

2 comments:

azana said...

wow!!! so nice to share... i like

misrerama said...

heee.....selamat beramal... :))