Wednesday, May 18, 2011

sad story

terima kasih meninggalkan saya dengan terlalu pantas
memang itu yang saya mahukan
semakin lama awak berada di samping saya 
semakin saya mahu jadi gila

sebenarnya...
saya sangat sdeyh diperlakukan seperti itu
macam awak xpernah kenal saya bagaimana kan?
macam awak tidak tahu sifat saya seperti apa
umpama gula-gula kapas yang terkena air liur lalu menjadi cair
dan ditelan dengan rakusnya oleh si pemakan gula-gula kapas
gula-gula memang manis
tapi kalo dah expired bisa buat sakit perut
kan?

haih manusia
silalah paham manusia yang lain
manusia yang tak reti nak paham manusia yang lain
susahnya jadi manusia yang ada hati dan perasaan kan
susah susah susah
sangat susah
dan saya benci menjadi manusia yang susah
yang susah beperang dengan perasaan sendiri
saya lebih gemar menggunakan 'saya n awak'
berbanding
'kau n aku'
yang mungkin bunyinya lebih kasar
bersyukurlah saya masih ada sikap sopan santun itu
andai sudah bosan
pergilah n ambillah hati anda dan berlalu
tanpa menoleh lagi
sebab saya 
hanya insan biasa
punya segala kekurangan
kelebihan?
mungkin tiada di mata anda....

8 comments:

Daniel Ihsan said...

sabaq2...

Firdaus Khalid said...

ada live traffic ni kantoi la kalau aku melawat senyap2...

misrerama said...

daniel ehsan : saya sentiasa bersabar.hehehehe

misrerama said...

pidot : hang jgn nk jd silent reader sgt na....hhaahah

azana said...

dalamnya maksud mu piqa....
semua berkait ngan hati..
hati-hati dengn hati..
kerana hati banyak perkara boleh jadi mati..

misrerama said...

kerana hati jugak, semua orang jd iri hati.banyak penyakit hati ni zana... :)

Betta sp said...

dunia ibarat roda, sekejap di atas, sekejap di bawah, sekejap kat tengah.....kalo rasa sedih lagi makanla dark chocolate, bole hilangkn stress n sedih2 nie

misrerama said...

beta : oke.nnt g beli..heehe