Tuesday, June 14, 2011

Pendapat

Since dah lama xmenaip ni
tetiba rase nk post lagi entry
sbb byk bc
so byk la benda nk diluahkan

pelik pelik pelik
dengan manusia
yang gemar,suka,hobi
bertegang urat bertikam lidah
menyuarakan pendapat masing2
even kadang2 tu dh tau
pendapat diri sendiri tu umpama
 nak tegakkan benang yang basah
mana boleh kan?
try tgk buat kalo boleh?
kalo boleh pon maybe sbb ade penolong
yakni dua belah tangan memegang di hujung seblah kanan dan kiri

yang memang di pihak yang benar pulak satu lak lagaknya
memang la anda benar
tp kata2 anda perlu dijaga
supaya pihak yang satu lagi dpt menerima dengan baik
ini tidak,
macam sengaja nak curahkan minyak dekat api kan
yang tukang komen lain pulak
mcm batu api
kalo batu loncatan xpe jgak
ada sifat positifnya
haish
xpaham la dengan manusia sekarang

semua orang ada pendapat n pandangan masing2
so xperlu bertegang urat bertikam lidah
jadilah manusia bijak!

sekian sahaja syarahan misrerama hari ini
chill everybody!
assalamualaikum

p/s : skang musim panas. ramai yang sakit tekak.bykkan minum air.satu hal lg, xyah bertekak la.buat sakit tekak ja...heee :))

6 comments:

azana said...

'yakni dua belah tangan memegang di hujung seblah kanan dan kiri'
tinggi nya bahasa ko piqa....haha

x mampu nak mmhami..cecite2

weiii...sokong mu.. mmg pom kadang2 yang bagi komen ni nak tambah nasi, lauk pauk skali... paham x bahasa aku..hahaha

ROSLAN said...

dia tgh berjiwang duk dapat ilham ketika merempet p tempat kerja..hahaha

misrerama said...

zana : hahahaha...ntah tetiba nk guna perkataan 'YAKNI'.KIH3.... OO..PAHAM sgt weyh.naseb tak tmbah sambal ulam belacan skali kan...hehehehe

misrerama said...

roslan : hang jgn nak memandai...hahahaha

::Hanyll:: said...

biasa la manusia
kalau kalah malu la
bak kate pepatah warden asrama saye dlu
mane ade org mengaku berak tengah jalan
hmm kdg2 diam tu lebih baik

misrerama said...

yup2....mana ada org berak nk mengaku.even berak dlm toilet pon kalo berselerak xde sape nak ngaku kan.... :)