Wednesday, January 26, 2011

antara 2

Rasa sunyi
sepi
mungkin juga,
xpasti ape perasaan skang.
baca2 blog kawan2
komen2 kat fesbuk
tetibe dgr lagu azie
'kau tetap dalam anganku'
terus rase sdeyh
menyentap2
:((

xtau sdey sbb ape sbnrnye
sungguh aku xtau
mungkin teringat kenangan lalu
mungkin
tidak ada satu pon yang mustahil
terkenang kembali perasaan
waktu manis2 dulu
ntahla
usah dikenang mende yg lepas
tp aku masih terkenang
:(
die terkenang aku x?

hurm
perlukah pintu hati
dibiarkan tertutup
tanpa perlu ada yang mengetuknya kembali
atau masih perlukah
aku menunggu
ketukan yang dahulunya
buat aku hilang arah

masih ada insan yang cuba
berdiri di ruangan pintu hati ini
tp belum berjaya sepenuhnya mencuri hati ini
maafkan saya
andai pengakuan saya ini
mengguris perasaan awak
masih belum mampu
untuk memberi sepenuh komitmen
andai diri ini membuka kembali pintu hati
biarlah ....
hatiku sepi seketika

maafkan diri ini andai tidak mampu
berkata jujur
sememangnya aku adalah insan
yang tidak kuat utk itu
terlalu payah bagi ku
untuk menuturkan perkara2 sebegini
andai awak tidak yakin dgn saya
saya rela lepaskan awak
pergi mencari yang lebih sudi
untuk ketika ini
hanya yang termampu sahaja dapat ku beri
berharap supaya awk
faham sedalamnya
:(
juga berharap
awk tidak akan berbicara
tentang ini
andai
awak sudah membaca luahan hati saya
berharap sangat
mungkin ini adalah medan yang terbaek utk saya
meluahkan ape yg terbuku di hati saya

kenangan lalu
sukar utk saya padamkan
tp dgn kehadiran awak
sy mula tersenyum
tanpa memikirkan kenangan lalu
tp
kadg2
kenangan itu menjengah kembali
seolah2
mahukan saya
tidak terus melupakan
sekaligus memadamkan memori2
yang telah saya semat
di hati kecil ini
kerana
pada waktu itu
dia adalah yang TERBAEK

namun persefahaman yang kurang
membuatkan dia
menarik diri
sungguh aku xsanggup
namun
aku juga punya hati
mahu dia lebih bahagia
bagi dia
'kebahagiaanku adalah kebahagiaannya'
benarkah?

bila rindu
bila sayu
cuba aku sampaikan pesanan
namun
lidah ku kelu
sukar
sukar
utk aku nyatakan perasaan itu
kerna aku
bukan siapa2 lagi padanya
berharap satu hari dia datang menjengukku
namun
semua itu tidak akan terjadi
tidak akan
ya!
aku pasti
namun di sebalik sudut hati kecil ini
aku masih berharap
:(


29 comments:

shasha said...

weh tudia...jiwang tak hingat haih! weh buat lah setting komen pops-up sng aku nak komen2 nti.. :DD

misrerama said...

setting pops-up tu lagu mana?ajaq sat?huhuh

kay yea said...

waa...jiwang nyer~~

misrerama said...

heee..buat2 jiwang sajalah.. :P

shasha said...

ha ni buat dah! hehe.. :DD

Amirrah Zawani said...

pernah mngalami situasi mcm tu..
tp skrg dah kembali pulih..
buka lah pintu hati utk yg lain :D

misrerama said...

huhuhu..insyaalh....thanks amirrah zawani.. :)

misrerama said...

piqa: hehe.baru buat td.. :P

azana said...

mana ada org jiwang buat2..
xde nya tipu2...

jiwang 2 ada makna...

misrerama said...

hehe..zana, ye ke?tp aku suka buat2 jiwang..:P

ARJUNA.Inc said...

fuyoohh..sumpah meleleh2~~~..hehe...sbar2..tuhan 2 kan maha kaya...dia mengerti pe yg hamba dia nak..kalo tiba msa 2 da temu ngan yg btol..dia bka kan lah pntu hti awk..bdoa k.. =)

misrerama said...

insyalh......biar je tertutup dulu kan...mase byk lg... :))

ARJUNA.Inc said...

hehe..biar tuhan yg mengadunkannye..nk lbih pham tentang jodoh..tgok la syurga cinta.... =P..ade 3 jnis jodoh..hehehe

misrerama said...

hahaha...
ya la ya la
solo la smpi umo 26

ARJUNA.Inc said...

haha..pmpuan x bek kwen lmbat2..hehehe..pling lwat beter 24..hehe..sies..

misrerama said...

hahaha...eh oke je la 26 tu..akak sy pon kawen 25 xkan sy 24..hak3

ARJUNA.Inc said...

haha..ok gak pe..x slah pn..g awl g bgus..mda2 g t da ade anak..hehe

Aduka said...

waduh waduh waduh..
bermadah plak si bulat ni.. hehe..
hmmmm.. aduka penah rasa sptmana yg awk rasa.. xmo cite details.. malu.. huhuhu..
apa2pun, hidup perlu terus.. keseorangan x bermakna kita terus letakkan diri kita dlm kesunyian.. pasti ada perkara yg lebih baik dan lebih fun dlm idop kite yg boleh kite lakukan..
throw away that feeling..
put your heart deep inside of kalimah..
insyaAllah.. =)

misrerama said...

huhuhu...aduka thanks....
erm...tgh bergumbira la skang ni...ngan kawan2 yang begitu memahami...hehehe
insyalh kalo ade, ade la kan...kalo xde, xdela..kita hanya mampu berserah...sekali sekala je bermadah..haha
tp xguna metafora ngan hyperbola lagi.. :P

misrerama said...

arjuna, anak?sabaq la dulu aih..njoy pon xabehh ag ni...heeeee

ARJUNA.Inc said...

haha..haah..knapa ye..kalo da cte tpik kwen..mest trus ade kaitan ngan anak lak..haha..pmpuan x elok kwen lmbat2..t ssah da dpat anak..2 slah stu sbb.. =P

misrerama said...

hahaha..ntahla..sb slalunya kalo kawen mesti dpt anak kot?heehehehe

ARJUNA.Inc said...

haha..x pn..kalo lewat..ssah da nk dpat..x caya..p jmpa doktor tnye..hehe..tp pe pn..bgantung kat rezeki tuhan je..hehe..

misrerama said...

hahaha.insyalah tgu putera kayangan dtg meminang..kalo dia mai, esok pon sy nak kawen..hak2

amry said...

memang susah nak lupakan seseorang tu yang pernah bahgiakan kita... perpisahan tanpa rela tu lebih sakit dari perpisahan yang direlakan.....

misrerama said...

perpisahan semuanya saket...tp xpe..alah bisa tegal biasa... :P

ct miera said...

the best way is REDHA. memang sakit untuk terima suma ni. walaupn memang susah untuk kta cari kekuatan tu.insyaallah,mgkin ada yg lebih baik.

ARJUNA.Inc said...

sje nyemak cni..mne entry bru daa?hehe..

misrerama said...

hahaha..entry baru bakal keluar xlame g..bz sket skang.hee